איך אפל הפכה לחברה מצליחה? מה מבדל אותה מכל האחרים? ואיך ליישם את זה אצלכם

בתור מישהו שחי בעולם, "ידוע לי" שאפל היא חברה גדולה ובין הבולטות.

"ידוע לי", כי זה מה שהוסכם על ידי רוב האנשים.

אבל מה גרם להם להסכים על זה מלכתכילה?

בואו נלך קצת אחורה בזמן.


הנה הרצאה שסטיב נתן בשנת 1997.

הוא מספר על כך שלאפל היו שנים פחות מוצלחות, בהן הייתה תחרות גדולה.

הוא הבין שהוא חייב לעשות עבודת שיווק יוצאת מן הכלל – זו תהיה הדרך היחידה להתבלט.

הוא הבין שהוא חייב לדאוג לגרום לאנשים להבין מי הם אפל.

באמצעות פרסום, כמובן. רק כך הם יכולים לבחור מה להציג לקהל.

למי שלא יודע, סטיב עבד ב־Pixar – חברת הפקות סרטים, מה שבוודאי נתן לו השראה לעשות את הפרסום באופן שהוא עשה אותו – סיפורי, מרגש, באופן שאנשים יכולים להתחבר.

בדקה 9:03 הוא חושף את הפרסום המדובר – שאותו הוא הפיץ לקהל, במטרה לעשות שינוי תודעתי על חברת אפל.

תצפו ותהנו (זה רק באורך דקה):

מה יש בקטע הפרסום?

אפל ניכסו לעצמם את האנשים שעשו שינוי בעולם הזה.

האנשים שחשבו אחרת.

וכך הם הציגו את אפל לציבור הרחב.

הם לא פרסמו: "אנחנו עושים מחשבים טובים"

הם פרסמו: "אנחנו מאמינים באנשים שחושבים אחרת"


מה שכתבתי כאן, זה ניתוח בסיסי מאוד.

כדי ליישם את זה אצלכם, זה לא מספיק לדעת מה הם עשו שגרם להם להצליח, כי ה'מה' הספציפי הזה, לא יהיה מעשי בסיטואציה אחרת – לא תתאים לך או לעסק שלך ספציפית. גם אם תעשו פרסום בדיוק כמו שלהם, זה לא מבטיח הצלחה.

במקום זה, כדי להבין איך ליישם את מה שאפל עשו, בחיים ובעסקים שלנו, כדאי להבין למה הם עשו את זה.

סיימון סינק ניתח את ה־למה:

לאחר שראיתי את ההרצאה של סיימון, כמובן, יישמתי מיידית אצלי באתרים. ולכן בדף הבית באתר שלי אתם תראו את הלמה שלי, ולא מה אני עושה.

אני מאמין שכל אחד מאיתנו, בין אם הוא עובד לבד, יש לו עסק עם מספר עובדים, או שהוא חלק מחברה ענקית, כדי להצליח בקנה מידה נרחב יותר, הוא וקבוצתו חייבים ליישם את השיטה של סיימון.

זו הדרך היחידה להתבלט באמת.

האם כבר ישמתם את זה אצלכם?

דברים שאני כותב, כתיבה יוצרת ותובנות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסט בהפתעה?