הסנדלר הולך יחף – מה קורה כשמעצב משפר את דף המכירה של עצמו?

הרבה זמן אני אומר שתוכן > עיצוב (תוכן חשוב יותר מעיצוב). אבל היום גיליתי שאני לא תמיד מיישם את זה בעצמי… (והתוצאות בהתאם – כלומר, אין מספיק תוצאות).

אבל זה היה תהליך בשבילי לגלות את זה. החלטתי לשתף בתקווה שאולי גם אתם תוכלו ללמוד מזה משהו.


לפני כמה חודשים פרסמתי שיעור מוקלט בתשלום בנושא טיפוגרפיה ושימוש בפונטים. יצרתי דף נחיתה ממש מושקע שנראה כך:

עכשיו, על פניו, נראה שהוא באמת יפה, ואני עונה על הרבה דברים בהרצאה הזו.

פרסמתי אותו לקהל שלי באינסטגרם והיו מכירות יפות. אבל זה כבר קהל שמכיר אותי, ושיווקתי לו את זה יפה באינססטגרם ויודע על מה מדובר.

הבעיה הייתה כשהדף לא הצליח למכור 'בפני עצמו'. אם לא המלצתי באופן אישי על השיעור, כמות המכירות לא היו גבוהות כל כך, וזה הדליק נורה אדומה בשבילי.

נכנסו לדף המון אנשים, מתעניינים אמיתיים מהתחום. אבל כמות המכירות שציפיתי לקבל ביחס לכמות הכניסות בדף, הוכיח לי שמשהו לא בסדר בו.

לא היו מספיק מכירות.

וזה תוכן נהדר לכל מעצב, אני בטוח בזה. וגם זה מה שהרוכשים אומרים לי.

אבל התוצאות בשטח הוכיחו לי שזה כנראה לא מועבר כמו שצריך בדף עצמו.


התייעצתי עם אחי בנוגע לדף המכירה כדי להבין למה הוא לא מוכר

הראתי לאחי את הדף שלי והתייעצתי איתו מה לעשות. הוא אמר לי 'תשלח לרשימת התפוצה שלך מייל ותבקש פידבק על הדף'.

היה חוכמה בדבריו – הקהל הוא המכריע! ואף לא 'בר סמכא' אחד.

וכך עשיתי. זה המייל ששלחתי ל־170 אנשים שהורידו את הפונט החינמי שלי וש(כנראה) יחשפו לדף הזה בפעם הראשונה:

היי זה אלרון מהפונטון
אפשר לבקש טובה קטנה?
כתבתי את הדף הזה
אוכל לבקש ממך לקרוא את מה שכתבתי שם ולתת לי פידבק?
תודה
אלרון

תיזמנתי את המייל שישלח ביום חול (כי כזה אני, עובד לפעמים בשעות לא סבירות) וחיכיתי למענה.


יום עבר. יומיים עברו. רק צרצרים – אפילו לא משוב אחד.

170 אנשים. 170!!! ומתוכם לא קיבלתי אף פידבק מאף אחד. (מתוך כל ה־170, לפחות 50 אנשים הסתקרנו ולחצו על הלינק).

כנראה אנשים לא העזו לומר לי מה דעתם, או שלא היה להם אכפת/חשוב מספיק.

אבל אחי אמר לי שמה שקובע זה לא הפידבקים, אלא הרכישות.

והוא צדק.

אומנם לא קיבלתי אף פידבק, אבל קיבלתי מייל מבחורה אחת ששאלה משהו לגבי ההרצאה ולאחר שקיבלתה תשובה, היא רכשה את השיעור. (היא רצתה כתוביות כי היא עם מוגבלות שמיעה – אבל זו אנקדוטה נחמדה שאשמח להרחיב עליה בפעם אחרת).

זה הוכיח לי שהדף כן ממיר טוב למי שמתעמק בו – כמוה, אבל מי שלא מתעמק, מפספס בגדול.

וזה בעיה בדף שלי. אני צריך לשנות בו משהו. זו הגישה.


אבל מה אני אמור לשפר בדף המכירה?

שוב התייעצתי עם אחי. סיפרתי לו על התרחישים (שקרו בפערים של כמה ימים).

רק שתבינו, אח שלי מתעסק בלעזור לאנשים עם העסק האינטרנטי שלהם. ולא יכלתי לאחל לעצמי מישהו יותר טוב ממנו.

הוא הראה לי דף מכירה שהוא עשה לעסק שלו. מה עלה בראשי? במילים עדינות, הוא היה לא אסתטי. אבל מה? בפועל, הוא הביא לו הרבה מכירות. זה שוב מוכיח שתוכן חשוב יותר מעיצוב.

לשמחתי, הוא מיפה את החלקים של הדף המכירה שלו והראה לי מה גרם לזה לעבוד אצלו, כדי לגרום לי להבין איזה חלקים חסרים אצלי בדף.

לאחר שהשוואתי, הבנתי שהיה חסר משהו מהותי וקריטי בדף שלי: למי השיעור מתאים? מי הקהל?

פתאום האסימון נפל – זה לא כתוב בדף שלי.

הייתי כל־כך 'עיוור' מהתעמקות בעיצוב וכתיבת תכנים ספציפיים לדף, עד כדי כך ששכחתי להוסיף דבר שנחשב קריטי בהתחלה של דף המכירה.

בשביל זה נעזרים בחברים. זוג עיניים נוספות זה תמיד רעיון טוב, ואכן, הראתי להרבה אנשים את הדף עוד לפני שפרסמתי אותו. מפתיע מאוד שאף אחד מהם לא אמר לי שזה חסר. אבל לפעמים המובן מאילו נסתר מן העין.

למעשה, זה הדבר הראשון שאנשים רואים בכניסה לדף:

העיצוב הראשון שאנשים היו רואים בכניסה לדף.

האם זה משכנע? (האם הצלחתי 'לדוג' אתכם להמשיך לקרוא או לרכוש?)

תכלס עכשיו, אובייקטיבית, אותי זה לא. (למרות שאני חושב שזה יפייפה – ועם כמה שאני מתעב לומר את האמיתה הזו כמעצב – לפעמים היופי פשוט חסר חשיבות).

למה זה לא משכנע? רגע, זו לא השאלה שנכון לשאול.

השאלה הנכונה היא: את מי זה אמור לשכנע?

ולא ברור למי אני מדבר בכלל. זה כמו לצעוק לחלל הפתוח 'יש כאן שיעור מעניין של 40 דקות! כדאי לכם לראות!'. אבל זה לא באמת מדבר אל מישהו.

אז מי האדם הזה? מי קהל היעד?

זו באמת שאלה טובה שלא הייתי בטוח בתשובה שלה, אפילו בעצמי.

כלומר, כן, ברור שזה "למעצבים". אבל בפועל, יש אנשים שלא מעצבים שרכשו את השיעור… אז למי זה, בעצם?

הכי טוב לשאול את הקהל שרכש.

בדגש על הרכש. מי שקובע הוא מי שמשלם לך.

מזל שאני אוסף משובים מאנשים שרכשו וצפו בשיעור.

במשוב שאלתי אותם "מי לדעתכם יכל להפיק ערך מהשיעור הזה?"

ורובם סימנו "מעצבים מתחילים, מעצבים מנוסים, גם אנשים שלא מתעסקים בעיצוב".

צילום מסך מתוך המשובים שקיבלתי – הרוב מכריע שמדובר במעצבים לכל הרמות.

ואז זה נהיה לי ברור – זה הולך להיות מה שהולך להיות כתוב בפתיח של הדף!

"אם אתם מעצבים מתחילים או מנוסים…."

עכשיו כשהקהל ברור, אני יכול להתקדם.


תוך כדי עשייה הבנתי שיש דבר נוסף שחסר אצלי:

בראש הדף צריך להיות מוסבר על מה הדף.

וואו, זה כל כך מובן מאילו. ואני יודע את זה כבר. אבל לא יישמתי. וזה ההבדל.

אז החלטתי להוסיף מלל שמסביר בדיוק על מה הדף הזה, ממש במשפט. אם זה מסקרן, הגולש ימשיך לקרוא.

וגם פה, נעזרתי במשוב של אנשים שרכשו.

אחת השאלות במשוב ששאלתי היתה: "מה הדבר החשוב ביותר שלמדת או חידדת לעצמך בהדרכה הזו?"

ובין ים התשובות שקיבלתי, קראתי תשובה אחת ממש ממוקדת שאהבתי:

"כלים אמיתיים ומעשיים להתעסקות עם טקסט"

עוד צילום מסך מהמשוב לשאלה "מה הדבר החשוב ביותר שלמדת או חידדת לעצמך בהדרכה הזו?"

אז החלטתי, שוב, לפי דעת הקהל, לקבוע מה יהיה כתוב בדף.

והמשכתי את הפתיח כך:

"בין אם אתם מעצבים חובבנים או שנים בתחום,
אם אתם רוצים לקבל כלים אמיתיים ומעשיים להתעסקות עם טקסט…."


יפה! אני מתקדם.

עכשיו, אחד מהכללים שאני נוהג להסביר – גם בשיעור עצמו שאני מוכר – זה שעיצוב טוב צריך לענות על שלוש שאלות.

  1. למה – למה לי להסתכל ולקרוא?
  2. מה – על מה מדובר?
  3. איך – איך לפעול?

אז סעיפים 1 ו־2 נענו בפסקה שכתבתי.

עכשיו, חסר מניע לפעולה – איך עליהם לפעול?

אז המשכתי:

"[…] השיעור הקצר והממוקד שכאן עשוי לעניין אתכם. תמשיכו לקרוא!"

'תמשיכו לקרוא' הוא המניע לפעולה.

וזו התוצאה הסופית:

"בין אם אתם מעצבים חובבנים או שנים בתחום,
אם אתם רוצים לקבל כלים אמיתיים ומעשיים להתעסקות עם טקסט
השיעור הקצר והממוקד שכאן עשוי לעניין אתכם. תמשיכו לקרוא!"

וואו. איזה הבדל. עכשיו זה מדבר למישהו ספציפי!

כדי להעמיק קצת יותר, הוספתי שורה נוספת: "(כזה שיעביר את המסר שלכם עם הרגש הנכון ויניע לפעולה)"

וכך זה נראה אחרי כל השינויים:

עכשיו תראו את הלפני, כדי להבין כמה זה שינוי משמעותי:

אה. וכמו שאתם רואים, בהמלצת אחי, מחקתי את כמות הדקות כי זה לא באמת מהותי, לפחות לא בקריאה הראשונית. מה שחשוב זה הערך – מה שהאדם יקבל – ה־למה.

כדאי לזקק ולהציג את מה שחשוב ביחס ישיר לנקודה שבו הגולש נמצא. אם הוא בתחילת הדף, להראות לו את ה'למה' (למה כדאי לו לקרוא). אם הוא באמצע הדף, להראות לו 'מה' (מידע על השיעור). אם הוא לקראת סוף הדף, להראות לו 'איך' (כפתור רכישה או כפתור ליצירת קשר בנוגע לשאלה שלא נענתה).

אגב, מה שכתבתי ממש פה אני מלמד בשיעור, פשוט עם דוגמאות אחרות בהתייחסות לעיצוב ושימוש בפונטים. זה הכל אותה גברת בשינוי אדרת. אם הבנתם את הרעיון, הבנתם את הכל. אפשר ליישם את כלל "למה/מה/איך" בכל תחום.


המשכתי והמשכתי לשפר את הדף, והבנתי שגם הכותרות שלי צריכות לדבר אל מישהו.

למשל, הייתה לי כותרת "ב־40 הדקות הקרובות נלמד את הדברים הבאים:"

אבל מי זה 'נלמד'? אני ומי עוד?

שיפרתי ל: "מוכנים ל־40 דקות הכי פרודוקטיביות שלכם כמעצבים?
בסוף השיעור תדעו ותבינו את הדברים הבאים:"

על פניו זה אותו הדבר, אבל המעצב שקורא יכול להבין 'אה, אולי זה מתאים לי'.

זה ממש מחלק את דף המכירה לקהל יעד ספציפי ולא לכולם.


טוב, אני סיימתי עם השינויים ומאוד מרוצה מהם.

אבל השאלה המכריעה היא, האם זה יעבוד?

בואו נחכה ונגלה.

חשבתי לכתוב לאותם 170 אנשים שלא נתנו לי משוב.

כתבתי להם מייל חדש, עם הכותרת "פאדיחה… 😂":

היי זה שוב אני,

לפני כמה ימים שלחתי את הדף לכמעט 200 אנשים כדי לקבל פידבק,
והאמת שלא קיבלתי אפילו משוב אחד,
אז אני יכול להסיק מזה שהוא היה פשוט נוראי 😂

בעקבות זה עשיתי כמה שינויים, במיוחד בהתחלה של הדף,
ואני תוהה אם זה מסביר עכשיו יותר טוב.
אפשר לבקש ממך לעבור עליו? הנה הוא פה…

בקיצור – אם יש לך איזושהי התעסקות בעיצוב (בין אם באופן חובבני או מקצועי)
והיית רוצה לקבל כלים אמיתיים ומעשיים להתעסקות עם טקסט,
הדף הזה עשוי לעניין אותך.

אלרון

שוב, תזמנתי את זה ליום חול.

אם תתבצע רכישה, אפילו אם רק אחת, אני אדע שהשינוי שעשיתי היה לטובה.

אבל רק הזמן ידע.


בהצלחה לי וגם לכם!

דברים שאני כותב, כתיבה יוצרת ותובנות, סיפורים מחיי היומיום שלי, עיצוב וקופי, קוד ופיתוח אתרים

2 מחשבות על “הסנדלר הולך יחף – מה קורה כשמעצב משפר את דף המכירה של עצמו?

  1. איך אני אוהבת סיפורי מאחורי הקלעים!
    אהבתי איך ששילבת בין חוכמת ההמונים לחוכמת המומחה

    ואני אמנם מבינה שהעיקר הוא התהליך, אבל עדיין – עצרת באמצע המתח! מה עלה בגורל התוכן החדש? האם הוא הביא לתוצאות המצופות?
    העם כוסס ציפורניים!

    1. היי לאה! כיף לשמוע שאהבת את השילוב.

      בנתיים, בשלב זה, לא ראיתי שינוי מהותי, מספר הרכישות נשאר די זהה. כנראה אני צריך לשנות משהו אחר 🙂 כפי שאמרת, העיקר הוא התהליך, אבל גם אני סקרן לגלות מה הוא הדבר שיפצח את זה! אם יהיו לי תובנות אחרות, אעדכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסט בהפתעה?