מסקנות שלמדתי מפרסום ממומן בפייסבוק

אני עושה תהליך עם עצמי של פרסום בפייסבוק. זה צעד גדול בשבילי, כי אני לא נוטה להפיץ את עצמי בצורה ישירה, בדרך כלל זה קורה לבד מפה לאוזן וזה קורה מספיק.

אבל האמת היא שהייתי רוצה שעוד אנשים יחשפו לידע שלימדתי בנוגע לאיך לעצב ולהשתמש בפונטים בצורה טובה יותר, כי אני רואה טעויות נפוצות בכל עבר, לכן יצרתי סדרת חינמית ייעודית לכך שאותה פרסמתי באינסטגרם האישי שלי. בעקבות הדעות הטובות שקיבלתי מאנשים רבים, החלטתי ביום בהיר פשוט לפרסם אותה, מתוך השליחות האמיתית שמגיע לעוד אנשים לדעת.

אני לומד תוך כדי עשייה. יש לי את הילה היעילה שעוזרת לי בפרסום הממומן ושמחה להיות שותפה במסע. (תודה! ❤😘)

אני חושב שיהיה טוב ונכון לרכז את כל המסקנות והתובנות שהיו ויהיו לי במקום אחד, אולי זה יועיל לאחרים ואולי גם לי, בעתיד.

(אני לא 'מוסמך' ואלה רק מסקנות אישיות מתוך נסיון וטעייה).

שנתחיל?


#1 מה לפרסם לקהל?

מה קרה: פרסמתי מודעה שהביאה ערך לאנשים. נתנה להם פתרון, ידע. ישר ולעניין, בלי לבקש משהו בחזרה. המודעה היא זהה לפוסט שפרסמתי בדף אינסטגרם האישי שלי שמסביר על סוגי פונטים. (כדאי לחדד שלא פרסמתי את הפוסט דרך האינסטגרם שלי, אלא דרך פרופיל שיצרתי בפייסבוק, רק עם תוכן זהה – אותם הסליידים בדיוק).

איך זה השפיע: עוד לפני שהתחלתי לפרסם, ידעתי שזו לא תהיה מודעה 'מציקה', אלא מעניינת, כיפית, מלמדת ומחכימה. ואת זה הסקתי בצורה אובייקטיבית – בזכות מה שאנשים אמרו לי והשיתופים הרבים שקיבלתי בצורה אורגנית לחלוטין, גם מאנשים שלא הכרתי מעולם. וכפי שצפיתי, קיבלתי גם על גבי המודעה יחס עצום של לייקים וסייבים (שמירות), תגובות וגם כמות יפה של לידים איכותיים. הרבה אנשים שאלו אותי בתגובות 'איך אין לכם אינסטגרם?'. בקיצור, Engagement ממש דומה לפוסט האורגני.

מסקנה: אם משהו עבד טוב בצורה אורגנית והביא שיתופים והרבה Engagement, סביר להניח שזה יעבוד בצורה דומה על מודעה ממומנת. דבר נוסף שאי אפשר לטעות בו לעולם – לפתוח את הקלפים ולתת ערך איכותי מביא אנשים איכותיים. חד משמעית.


#2 התמודדויות עם קהל קטן

מה קרה: המודעה שפרסמתי הייתה על קהל ספציפי מאוד שמתעניין בנושא שלי ולא ביקר באתרים שלי מעולם. המטרה בזה היא להיחשף לאנשים חדשים.

איך זה השפיע: בגלל שזה היה קהל קטן ואיכותי (תפוצה של 7K~), ב־10 הימים הראשונים המודעה הביאה לי יחס פשוט מעולה של לידים. אבל ביום ה־11 והלאה (בדקתי במשך שבועיים נוספים), הלידים ירדו משמעותית – כמעט בחצי – למרות שהחשיפה נשארה כמעט זהה. בעקבות זה, הלידים שקיבלתי, התייקרו משמעותית ככל שהזמן עבר. תיכף אסביר איך פתרתי את זה.

מסקנה: ככל שהקהל קטן יותר, המודעה עשויה לעבוד טוב בהתחלה כי היא תפרסם לקהל עצמו, אבל לאורך זמן פייסבוק 'יתאמץ' למצוא קהל דומה ויתפשר על קהל לא איכותי כדי לנצל את כל המשאבים (כסף) שהקצבתי עבורו. כדי לפתור את זה, הורדתי את התקציב ב־10%–20% אחוזים, אבל בהדרגה אחרי כל כמה ימים, כדי לראות אם יש שינוי. אצלי ראיתי את השינוי באופן מיידי והגיעו אליי יותר לידים בפחות חשיפה! איך? השערה שלי: פייסבוק חיפש את האנשים המדוייקים יותר וחשב על איזה אנשים כדאי לו להוציא את הכסף, כי יש לו פחות ממנו. ואולי זו פשוט נסיון להוכיח לי (המפרסם) שפייסבוק נשאר 'אמין' ומביא לי תוצאות (רק נראה לי שזה קורה לא בדרך אנושית כל כך – לא אכפת למערכת מה אני חושב או מרגיש, אלא מה מביא לה כסף).


#3 ניקוי הסחות דעת

מה קרה: כשהחלטתי לפרסם את המודעה לראשונה, בחרתי שלא לפרסם אותה מחשבון האינסטגרם האישי שלי, משתי סיבות: האחת אישית – אני מעדיף שהקהל האורגני שלי ישאר אורגני, והשניה היא אסטרטגית – אסביר. כשמקבלים מודעה באינסטגרם, יש 2 דרכים עיקריות להביע עניין – האחת היא להקליק על המודעה (לינק לאתר חיצוני) והשניה היא ללחוץ על שם הפרופיל ואז מגיעים לדף הפרופיל. החלטתי לצמצם את האפשרות שאנשים 'ינדדו' לדף הפרופיל כי הם עשויים לפספס את הכניסה לאתר ובעקבות זה אני אפספס לידים.

איך זה השפיע: אין לי דרך לדעת או להוכיח כי לא עשיתי בדיקה ממשית מה עובד יותר טוב (מפרופיל אינסטגרם לחיץ או מפרופיל אינסטגרם לא לחיץ).

מסקנה: אני רק יכול לומר את דעתי והיא שככל שיש פחות 'הפרעות', פחות 'דרכי מילוט' וכו', הסיכוי שאנשים יבצעו את מה שמתבקש מהם, גדל. בגלל שלא הייתה להם עוד אפשרות להיכנס לפרופיל שלי, אני יכול לשער שאם הם הסתקרנו לדעת עוד, הם לחצו על המודעה, כי אין להם דרך אחרת להתעניין. אבל שוב, חשוב לי לציין – זו רק דעתי ומה שנראה לי הגיוני.


אם זה עזר לכם או שימש אתכם בכל דרך שהיא, אשמח שתאמרו לי. אין לי דרך אחרת לדעת. אפשר להגיב לי כאן למטה. תודה!

דברים שאני כותב, מבעל עסק לבעל עסק, עזרים כלליים, , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסט בהפתעה?